ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Ε.Υ.Π.Σ. Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΤΟΥ ΚΤΙΣΤΗ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ΚΑΙ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
Στη φόρα» οι αδυναμίες που πλήττουν το Πυροσβεστικό Σώμα – Συνδικαλιστές αποκαλύπτουν και διεκδικούν (βίντεο)
Σοβαρά ζητήματα που έχουν συνέπειες στη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του Πυροσβεστικού Σώματος στη χώρα, διαπιστώνουν λίγο πριν τη λήξη της αντιπυρικής περιόδου Μεσσήνιοι συνδικαλιστές, ως προς το εφαρμοζόμενο πλαίσιο πολιτικής προστασίας, τη διαχείριση του προσωπικού και των μέσων λόγω άσκοπων κατά τη γνώμη τους μετακινήσεων σε άλλους νομούς ή περιφέρειες, αλλά και στην αξιολόγηση του προσωπικού. Όλα αυτά, μεταξύ άλλων, δημιουργούν σοβαρές δυσλειτουργίες, κατά την άποψή τους, επηρεάζοντας και τα στελέχη του Σώματος, τα οποία, όπως τονίζουν, βάλλονται σημαντικά και σε μισθολογικό επίπεδο, χωρίς μάλιστα να υπάρχει καν βαθμολόγιο.
Δείτε το Βίντεο στο http://eforigi.com.gr Επικαιρότητα – Κοινωνία » Στη φόρα αδυναμίες που πλήττουν το Πυροσβεστικό Σώμα »
Ο Γρηγόρης Σκιαδόπουλος βρίσκεται αυτή την περίοδο στη θέση του γενικού συμβούλου ΑΔΕΔΥ. Μετά την τραγωδία στο Μάτι, τονίζει ότι υπάρχουν μεγάλα θέματα ως προς την πολιτική προστασία. Όπως εξηγεί, η Πολιτική Προστασία προέβλεπε έναν σχεδιασμό σε επίπεδο περιφέρειας και δήμων σε συνάρτηση με την εθνική σχολή «που έπρεπε ήδη να είχε λειτουργήσει για να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα από την κοινωνία των πολιτών και επιστημονικούς φορείς για να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες: κλιματική αλλαγή, αστικοποίηση, νέες τεχνολογίες». Αυτό όμως «Δυστυχώς δε λειτούργησε, με ευθύνη και της φυσικής και της πολιτικής μας ηγεσίας» παρατηρεί, σημειώνοντας πως στη νέα προσπάθεια που γίνεται για την τροποποίηση του πλαισίου, επιχειρείται να δοθεί μια πιο επιστημονική προσέγγιση στη σύγχρονη κοινωνία.
Ειδικότερα για την Πυροσβεστική στέκεται στη δασοπυρόσβεση, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα θα μπορούσε να είχε μειώσει τουλάχιστον το κόστος για τα εναέρια μέσα και αφήνει αιχμές για την πολιτική διαχείριση μιλώντας για «απουσία» σε επίπεδο αποφάσεων.
Αναφορικά με την διαχείριση του προσωπικού κάνει λόγο για μεγάλες και άσκοπες μετακινήσεις από νομό σε νομό ή ακόμα και από περιφέρεια σε περιφέρεια. Αναφέρεται στον κανονισμό των μεταθέσεων, θέμα το οποίο όπως λέει δεν προωθήθηκε από την Ομοσπονδία του κλάδου και τονίζει την ανάγκη των κρίσεων με αντικειμενικότητα.
Ειδικότερα, τονίζει την ανάγκη για ορθή αξιολόγηση των προσώπων που αναλαμβάνουν υψηλές θέσεις, με αντικειμενικά κριτήρια. Όπως εξηγεί: «Σε κανένα ένστολο σώμα δε μπορεί να γίνει μεγάλη «βουτιά» στην επετηρίδα. Και αν γίνει ο προηγούμενος φεύγει από το Σώμα. Αυτό δε γίνεται στο Πυροσβεστικό Σώμα και παρατηρείται αλαλούμ» λέει ζητώντας την ερμηνεία και τις θέσεις της Ένωσης Αξιωματικών.
Κλείνοντας τονίζει πως «Διοίκηση χωρίς συνέχεια , χωρίς αξιοκρατία δημιουργεί προβλήματα σε επίπεδο λειτουργικότητας και ψυχολογίας του προσωπικού».
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Μεσσηνίας και μέλος της ΠΟΕΥΠΣ Αριστείδης Κτίστης, εξηγεί τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη βαθμολογίου. «Δε μπορούμε να εξελιχθούμε, αντίθετα από το Λιμενικό και την Αστυνομία. Και σ΄ αυτό έχει ολιγωρήσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία μας. Μένουμε στάσιμοι. Επίσης, στο τελευταίο μισθολόγιο δεν προσφύγαμε στο ΣτΕ, όπως έγινε από τους Αστυνομικούς, πράγμα που αποτελεί ακόμα ένα μεγάλο λάθος της Ομοσπονδίας μας. Και αν δικαιωθούμε απ΄ την πρώτη προσφυγή που κάναμε, στηριχθήκαμε πάνω στην Ομοσπονδία των Αστυνομικών».
Ο πρόεδρος τη Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σωματος Μεσσηνίας Νικήτας Μενούνος, στέκεται ιδιαίτερα στα προβλήματα διαχείρισης του προσωπικού και των οχημάτων: «Αποσπώνται δυνάμεις και δημιουργείται σοβαρό θέμα πυροπροστασίας όταν μετακινούνται δυνάμεις σε νομό με μεγαλύτερο στάδιο επικινδυνότητας καθώς τροποποιείται όλος ο σχεδιασμός του νομού μας. Πρέπει να διαχειριστούν το υπάρχων προσωπικό στο νομό και στο Σώμα με ηρεμία και ψυχραιμία και να δώσουν βάρος στην πρόληψη κυρίως».’Οπως παρατηρεί: « Στην Ελλάδα για να κάνουμε υλοτόμηση πρέπει να καεί ένα δάσος. Πρέπει να αλλάξουν τα δεδομένα, να υπάρχει συνδετικός κρίκος της πολιτικής προστασίας με το πυροσβεστικό Σώμα που είναι ο επιχειρησιακός βραχίονας».
Για τις ανάγκες της Μεσσηνίας εξηγεί πως όταν βγει εκτός λόγω βλάβης ένα όχημα, υπάρχει ζήτημα, ενώ οι ανάγκες τη θερινή περίοδο είναι αυξημένες, με πλήθος κόσμου, αεροδρόμιο και τουριστικά σκάφη στο λιμάνι.
Τέλος, θέτει ακόμα το ζήτημα της εκπομπής των δασικών περιπολικών, που εκπέμπουν για ένα 24ωρο συνεχόμενα, μαζί με το προσωπικό: «Εχουμε ζητήσει να αλλάζει το προσωπικό ή στις 12 ώρες ή να δουλεύουμε 16 –8 ώρες . Δεν είναι ασφαλές να επιχειρεί το ίδιο προσωπικό όλο το 24ωρο».